Medal of Honor: Pacific Assault
Kutya 2003.10.11. 16:58
Napjainkban is tart a második világháborús játékok fénykora, egymást taposva érkeznek az újabbnál újabb game-ek a futószalagokról, az ember néha már nem is tudja, hogy melyiket vegye, azt meg főleg, nem, hogy egy-egy más nevet viselő darab között mi a különbség.
Természetesen itt is akadnak kivételek, kiemelkedő, nagy nevek, és ezek között a Medal of Honor biztosan ott van. A pár évvel ezelőtti megjelenése óta már érkezett hozzá egy pár kiegészítő, konzolos változat, azok kiegészítői, úgyhogy, mondhatjuk egy egész Medal of Honor família érhető már el. A sokféle verzió ellenére ezidáig nem érkezett bejelentés a második rész fejlesztéséről, ám nemrég megtört a jég, s az Electronic Arts bejelentette, hogy készül a Medal of Honor: Pacific Assault.
Ha belegondolunk, a csendes-óceáni hadszíntér eddig tényleg háttérbe szorult az fps játékokban, úgyhogy itt az ideje ezeket a területeket is kiaknázni. Nem csoda tehát, hogy az EA ezt a helyszínt választotta új játékának, mivel a technika hatalmas fejlődése immár lehetővé teszi a dzsungeles, sűrű növényzetű pályák gyönyörű kivitelezését. Na de a grafikáról majd később. Lehetőségünk lesz majd megütközni Guadalcanalnál, Pápuánál, a Makin Atollnál, vagy éppen Tarawa szigetén - amiért egyébként egy igen véres csata zajlott 1943-ban...
Nézzük, mit tartogat számunkra a játék története: Tom Conlin bakancsait „húzzuk fel” a Pacific Assault során, de ezúttal ahelyett, hogy egyedüli hősként szambáznánk végig az európai háborús helyszíneken, ahogyan azt az eddigi epizódokban tettük, a fejlesztők arra szeretnének rávilágítani, hogy egy háborúban sosem vagyunk egyedül. (És ez nem a Big Brother reklámszövege ;). A Call of Duty valószínűleg ezt előbb tudja majd bizonyítani - de még hogy! -, az ő megjelenését ugyanis novemberre datáljuk. Szóval ott tartottam, hogy nem vagyunk egyedül, úgyhogy kalandjaink elejétől fogva bajtársakkal leszünk körbevéve, akik bizony végigszenvedik velünk az egész háborút, végigküzdik magukat velünk a Csendes-óceán szigetein. Természetesen több év megpróbáltatás és folyamatos háborúzás azért meglátszik az embereken, s itt jön is az első különlegessége a Pacific Assaultnak: a karakterek dinamikusan változnak. Lefogynak, az arcuk csontosodik, esetleg sebeket és hegeket szerezhetnek, stb. Az ötlet rendkívül jó, valószínűleg sokat fog dobni a játékélményen, ha sok ilyen kis részletet építenek be. És minden jel erre utal, hiszen Matt Powers, az EALA (Electronic Arts Los Angeles, ők felelősek a fejlesztésért) producere elmondta, hogy úgy akarják megalkotni a játékot, hogy az átlagos ember aki leül a gépe elé, ne tudja, hogy miért hat annyira valóságosnak az egész PA. Hiszen a sok apró részletre nem egyszerre döbben rá az ember, mégis ott vannak, és ezáltal sokkalta jobban bele tudjuk élni magunkat.
A sok dolgot, amit kitaláltak a fiúk már értelmetlen lett volna megpróbálni ráhúzni egy licenszelt motorra, úgyhogy inkább arra a döntésre jutottak, hogy egy teljesen újat, egy 100%-ig sajátot írnak. A fáradozásaiknak meg is van az eredménye, hiszen amit eddig mutattak belőle, az valami csodálatos. De még ezzel sem elégedtek meg, és hozzácsaptak még egy - napjainkban igen népszerű - Havok fizikai motort is, ami gondoskodni fog arról, hogy minden tárgy és ember a valóságnak megfelelően reagáljon. Rögtön bizonyításnak ott vannak a vízeffektusok. Ha belelövünk egy tócsába, vagy tóba, akkor a víztükör elkezd gyűrűzni, az apróbb cseppek szétfröccsennek, újabb apró gyűrűket keltve ezzel. Fantasztikusan néz ki! De példálózhatnék azzal is, hogy a méteres fű szinte szálanként lengedezik a szélben, széthajol amerre megyünk, illetve egy gránát, vagy más robbanás is igen komoly hatással van rá. Lehetőségünk lesz még a fából készült tereptárgyakkal is taktikázni, mivel egy-egy fahidat teszem azt két-három gránáttal egyszerűen darabjaira szaggathatunk, ezzel némi fejtörést okozva az elllenségnek, miközben mi ámulva nézzük, hogy az apróbb fardarabok milyen szépen - lebegve - úsznak le a patakon... A szép 3D-s robbanáseffektusokra egyébként külön büszke a fejlesztőgárda, hiszen azt egy külsős csapat hozta létre, és aképpen implementálták, hogy részenként felvették az effektusokat, előre lerenderelték és csak ezt a verziót illeszti be szépen a motor a megfelelő helyre, adja rá a különböző helyszíni effektusokat. Olyanokra gondolok, mint a fű megrázása, a por felkavarása, apróbb törmelék szétröpítése, stb. A karakterek és pályák poligonszámát is elég szépen megemelték az EALA-s srácok, bár erről konkrét számadatom nincsen kéznél, de elég megnézni egy-két screenshotot, és rögtön meggyőztek.
A hangzással sem lesz gond, hiszen már az első rész is messze földön híres volt arról, hogy gyönyörű hangeffektusai voltak, de állítólag a Pacific Assaultban még rádobtak egy lapáttal... Helyszíni felvételeket készítettek a csendes-óceáni területeken, valóságos fegyverekkel dolgoztak és vettek fel rengeteg mintát. A szinkronhangokról egyelőre még nem tudni semmit, de eddig én is csak egy játékot láttam, ahol ezt elrontották, és okkal volt mindenkinek panasza rá. (Valami gyenge Counter-Strike klón volt, már a nevére sem emlékszem).
Fontos, hogy a Half-Life 2-höz hasonlóan megpróbálták a szkriptelt jelenetek számát a minimumra csökkenteni, hogy elkerülhető legyen az a hiba, ami az elődnél nagyon idegesítő volt: minden egyes újrajátszáskor pontosan ugyanaz és ugyanakkor történt. Most a gép dinamikusan fog reagálni minden egyes behatásra, és az alapján fogja megtenni a lépéseket, úgyhogy egy kétszer látott esemény lehetősége igen csekély. Társaink egyébként emlékezni fognak végig a háború során az eseményekre, így könnyen megeshet majd, hogy az őrmester egy-egy rossz döntését majd felemlegetik későbbi helyzetekben, óvva intve a csapatot a teljes bizalomtól, „béna” felettesünk iránt.
Bár a játék csapatalapú lesz, nekünk igen kevés beleszólásunk lesz a banda irányításába, hiszen egy egyszerű közlegényként kezdjük, és mint tudjuk, az ilyenek nem osztogatták nagyon a parancsokat, hanem csak teljesítették őket. Persze arra meg lehet majd kérni egy közeli bajtársunkat, hogy fedezzen, vagy kövessen valameddig, vagy ilyen apróságok, de taktikai fontosságú döntéseket biztosan nem fogunk hozni. Bekerülnek végre a karjelzések is, amik főleg multiplayernél kaphatnak igazán nagy szerepet. Régi nagy kedvencemben, a Day of Defeatben már tettek kísérletet ezek implementálására, de a gyenge grafika és a rendkívül gyors játékmenet miatt ezeket jóformán senki sem használja. Remélem ez most másképpen lesz!
Nagyjából 21 fegyvert terveznek beépíteni a Pacific Assaultba az EALA-s fejlesztők, ami nem csekély, főleg, hogy reméljük ismét hozzák a Medal of Honor minőséget! A még realisztikusabb megvalósítás érdekében bevonták Dale Dye kapitányt is a munkálatokba, aki olyan nagy filmeknél is jelen volt segédkezni, mint a Band of Brothers (Elit Alakulat), vagy a méltán világhírű Saving Private Ryan (Ryan közlegény megmentése).
Sajnos a megjelenés még egy kicsit odébb van, de ha mindent sikerül megvalósítaniuk a készítőknek amiket beígértek, akkor úgy gondolom, hogy egy újabb szuper Medal of Honor rész boldog tulajdonosai lehetünk - jövő tavasszal!
|