robi-kutya
Menü
 
Névnapmondó
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Csevegő
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Try.hu számláló
   TRY.HU
 


E-Mail
Küldj nekem E-Mailt! 
 
MyStat
 
Játék előzetesek
Játék előzetesek : Doom 3 multiplayer

Doom 3 multiplayer

Kutya  2003.10.11. 17:06

Eljött a nagy nap, tegnap végre megnyitotta kapuit Dallasban (Texas állam) az Adam's Mark Hotel, ahol pár napig több mint 2.000 játékos fog megmérkőzni egymással, illetve bemutatják egyes cégek a legújabb fejlesztéseiket. Sokan dobálóznak a szavakkal, hogy ez a világ legnagyobb LAN partija, hát erre nem mernék megesküdni, de, hogy nagyon nagy, az biztos. Hacsak arra gondolunk, hogy kis hazánk legnagyobb ilyen jellegű rendezvényén évről évre kb. 500-an érkeznek (plusz a spectatorok ugye), itt pedig ennek a négyszerese van, akkor az már okot ad arra, hogy elgondolkozzunk. Sajnos nem mindenkinek adatik meg a kijutás egy ilyen kaliberű partira, így mi is csak itthonról tudunk kommentálni, de minden tőlünk telhetőt megteszünk.

Az id Software már jó előre beharangozta, hogy itt és most fogják bemutatni a világon először a Doom 3 multiplayer részét, nem csoda hát, hogy már rögtön kapunyitás után mindenki megrohamozta a kiállított gépeket egy kellemes 4v4-es deathmatch céljából. Több helyre is kikerültek már az internetre az "első benyomások", ezekből ollóztunk és fordítottunk nektek most pár mondatot.

"Mivel a Doom 3-ban maximum csak négyen játszhatnak egyszerre, a teszt map, amin lövöldöztünk elég kicsi volt." meséli a GameSpy egyik szerencsés szerkesztője. "Egy teljesen beltéri pályáról van szó, ami leginkább egy marsi gyártelepre hasonlított. Ugyanaz a koncepció, mint amit már eddig is láthattunk a Doom 3-ból: sötét helyek mindenhol, hideg, fémes textúrák. Egy-két lyuk a falakon, mintha valami utat akart volna törni magának, és egyszerűen keresztül ment mindenen; néhol pedig testek lógnak össze-vissza a falakról, plafonról."
Elég sok csapdával volt megtűzdelve a pálya, meséli a tesztelő, amik leginkább arra vigyáztak, hogy ne tudják elérni a speciális fegyvereket, illetve tápokat. A használható fegyverek közé tartozott a pisztoly, a kétcsövű puska, a gépfegyver, egy újramodellezett plazmaágyú és a puszta öklünk. Több mint valószínű, hogy a teljes verzióba ezenkívül még jó néhány másik pityu is integrálva lesz, most csupán ennyit mutattak az arzenálból.

A központi terem alján volt az új "Berserker" nevezetű táp, aminek hatására kétszer erősebbek és gyorsabbak leszünk egy bizonyos ideig, ráadásul egy ütésből megölhetjük az ellenfeleinket. (Az UT2003-as játékosoknak ismerős lehet a cucc...) Hogy fel tudjuk szedni a csomagot, egy rakat mozgó platformon kellett átugrálni, majd a teleportot használva kimenekülni. Ha valaki megszerezte a berserkert, karaktere hangos "Yeeaaaahhhhh!!" ordításba kezdett, így ha egy ilyet hallunk közeledni, akkor jó elkezdeni rohanni a másik irányba, hogy mentsük az életünket.

Bár az egyszerű deathmatch-ből már elegünk lehetne, a Doom 3 remek motorja és grafikája rengeteget dob a játékélményen. Az ides Todd Hollenshead kifejtette, hogy pixelenkénti találatokat számol a program, így nincs az, mint régen, hogy egy láthatatlan doboz volt az ember körül és lehetőség adódott így arra is, hogy megsebezzük, valóságos találat nélkül. Az új motor arra is képes, hogy láthassuk a rakétánkat átsiklani az ellenfél karja alatt!
Az árnyékokat kihasználva remekül tudjuk a fényeffekteket taktikázásra fordítani. Sokszor lehet pl. egy másik játékos árnyékában bevonulni egy terembe, és ott hirtelen előugorva osztani az áldást a megzavarodott ellennek. A tesztpályán egy helyen le is lehetett kapcsolni a villanyt, a többi fényforrást pedig általában ki lehetett lőni, egy teljes kör erejéig, ami arra késztette a játékosokat, hogy használják a zseblámpájukat, ami kb. annyit ér, mintha kivilágítaná magát, mint a karácsonyfa, és egy nagy neonfelirattal kérné a többieket, hogy "ide lőjetek!".

?Érdekes megoldású még a USE gomb használata, illetve inkább annak nem használata, hiszen ez teljesen kimaradt a játékból. Többször is előfordult az elején, hogy míg végigzongoráztam a billentyűkön egy use gomb után kutatva, hogy beindítsam végre a fránya liftet, egyszerűen agyonlőttek, hiszen nem tudtam közben védekezni. Az id programozója, Robert Duffy elárulta, hogy ha egy olyan tárgyhoz közelítek, amit használni tudok, akkor a karakter automatikusan leengedi a fegyverét, és az elsődleges tűz gombbal tudom használatba venni azt. Mindenképpen elgondolkodtató újítás annyi év "use key" használat után!...

A feljavított fizikai motor is sokat dob a taktikázáson, ugyanis a pályákon mindenfelé találhatóak olyan tárgyak, amelyek teljesen interaktívak, arra gördítjük őket, amerre csak akarjuk. Bevált trükk volt a tesztelők között, hogy belökdöstek az út közepére egy hordót mondjuk, aztán amíg az ellenség próbálta átugrálni, vagy odébb lőni, addig játszi könnyedséggel szaggatták szét őket.

Olyan játékmeneti újdonságokat is érdemesnek tartok megemlíteni, mint hogyha meglőnek, akkor egy rövid ideig nem tudsz rendesen célozni, egy kicsit megremeg a képernyő. Ez fontos taktikai pont lehet, hiszen ha esetleg tudod, hogy nem fogsz tudni elbánni az ellenféllel, elég egy jól irányzott lövés, és talán sikerül egy kis egérutat nyerni!
Figyelni kell arra is, hogy hogy lőjük szét az üvegeket. Ha például egy üvegtáblát a közepén meglövünk, egyáltalán nem biztos, hogy át tudunk rajta menni, hiszen nem esik szét darabokra az egész, hanem ahogy a valóságban is, maradnak még apró törmelékek a keretben. Továbbá ezek az apró szilánkok eléggé balesetveszélyesek is...

Az id elmondása szerint 2GHz-es gépek, GeForce FX kártyákkal futtatták a bemutatón a mutliplayeres Doomot. Ezek a gépek már rezzenéstelenül futtatták maximális részletességi szinten is a játékot, de valószínű, hogy az elkövetkező hónapokban végzett optimalizációk még tovább csökkentik a gépigényt. És persze le is lehet butítani majd egy kicsit a programot, sőt, Carmack azt ígérte, hogy egy 1GHz alatti gépen is lehet már "jó" minőségben játszani vele! Erre kíváncsi vagyok...

Mivel semmilyen újfajta játékmódot nem építenek be a készítők a Doom 3 multijába, de éppen elég újítást visznek mind a játékmenetbe, mind a grafikába hihetetlen, új motoruk segítségével, valószínűleg újra felkapottá válik majd az f2f (1-1 ellen) játékmód, aminek a Doom 3 tökéletes hátteret nyújt. Én már alig várom :).


 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Számláló
Indulás: 2003-09-21
 
Extrák
 
Játékok
 
Szavazás
 
Óra
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!